Το λογότυπο αποτελεί την «καρδιά» του σχεδιασμού ενός προϊόντος. Είναι το εμπορικό σύμβολο που εκπροσωπεί την επιχείρησή σου και την καθιστά αναγνωρίσιμη στην αγορά χωρίς καν να μιλήσεις. Καθώς το λογότυπο είναι συνυφασμένο με την εταιρική ταυτότητα της επιχείρησης, θα πρέπει να παραμένει αμετάβλητο σε κάθε μορφή επικοινωνίας και διαφήμισης.
Συνέχισε να διαβάσεις και θα μάθεις τα πάντα γύρω από το σωστό λογότυπο!
Ποιά είναι τα ωφέλη του σωστού λογοτύπου;
Τα βασικότερα ωφέλη ενός λογοτύπου είναι τα εξής:
- Συστήνει την επιχείρηση στους καταναλωτές,
- Εκφράζει το ύφος, τις αξίες και τους στόχους αυτής,
- Διαφοροποιεί την επιχείρηση από τον ανταγωνισμό και,
- Προσελκύει το κοινό στο οποίο αυτή απευθύνεται.
Τι καθιστά ένα λογότυπο καλό;
Σύμφωνα με τον Paul Rand, τα θεμελιώδη κριτήρια ενός καλού λογοτύπου βασίζονται στον εντοπισμό της απλότητας και της μοναδικότητάς τους. Πιο συγκεκριμένα, ο Rand χρησιμοποιούσε τα 7 βήματα αξιολόγησης ενός λογοτύπου:
- Είναι χαρακτηριστικό;
- Είναι διακριτικό (έχει καθαρότητα);
- Είναι προσαρμόσιμο;
- Είναι αξιομνημόνευτο και μένει στο μυαλό του καταναλωτή αν το δει 1-2 φορές;
- Έχει προδιαγραφές καθολικής – διεθνικής αποδοχής;
- Είναι διαχρονικό;
- Είναι απλό;
Ποιες κατηγορίες λογοτύπων υπάρχουν;
Παρακάτω θα βρεις όλες τις κατηγορίες λογοτύπων μαζί με μερικά παραδείγματα!
- Εικονικό: Τα συγκεκριμένα λογότυπα έχουν σύμβολα λιτά αλλά έντονα, τα οποία απαρτίζονται από καθαρές γραμμές, ένα βασικό σύμβολο και το όνομα της επιχείρησης.
- Λεκτικό: Το όνομα αποτελεί το σύμβολο του λογοτύπου με τις γραμματοσειρές να κατέχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και να δημιουργούν το τελικό σήμα.
- Μονόγραμμα ή δίγραμμα: Αποτελεί μία ενδιάμεση εκδοχή του εικονικού και του λεκτικού. Συνήθως, το επιλέγουν επιχειρήσεις με μεγάλο ή δύσκολο όνομα. Έτσι, για λόγους συντομίας ένα ή δυο γράμματα μετατρέπονται στο σύμβολο της επιχείρησης.
- Έμβλημα: Το όνομα της επιχείρησης γίνεται σφραγίδα και λειτουργεί ως μονάδα.
- Χειρόγραφο: Αποτελεί μία πιο καλλιτεχνική προσέγγιση και συνήθως χρησιμοποιείται για εταιρίες με προσωπική υπογραφή ή στυλ.
Ένα λογότυπο δεν μπορεί να επιβιώσει αν δεν έχει σχεδιαστεί με τη μέγιστη απλότητα και αυτοσυγράτηση. Θα πρέπει να είναι ευανάγνωστο και ευχάριστο ανεξάρτητα από το μεγεθός του.
Ακόμα, η επιλογή των χρωμάτων είναι εξαιρετικά σημαντική. Σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι κάθε χρώμα πυροδοτεί και διαφορετικά συναισθήματα. Το κόκκινο, για παράδειγμα, είναι ένα έντονο χρώμα το οποίο δίνει ενέργεια και προκαλεί μία αφύπνιση στο καταναλωτικό κοινό. Το μαύρο από την άλλη μεριά προσδίδει μία κομψότητα και δημιουργεί την αίσθηση του μυστηρίου.
Οι γραμματοσειρές, επίσης, είναι σαν τα χρώματα. Προκαλούν διαφορετικά συναισθήματα και φυσικά δεν υπάρχει μια γραμματοσειρά που να ταιριάζει με όλες τις επιχειρήσεις.
Δεν υπάρχει κάποιος γενικός κανόνας, ο οποίος να εφαρμόζεται πλήρως σε όλες τις επιχειρήσεις. Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και μοναδικό θα πρέπει να είναι και το λογότυπό της. Εμείς στη melvi συλλέγουμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σου, την κουλτούρα της, το ύφος της επικοινωνίας, τον ανταγωνισμό και έτσι, είμαστε σε θέση να σου προτείνουμε πρωτότυπα λογότυπα τα οποία θα αναδείξουν το κύρος της επιχείρησης και θα αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα αυτής.
Εν κατακλείδι, το λογότυπο αποτελεί το «πρόσωπο» της επιχείρησής σου απεικονίζοντας τη μοναδική της ταυτότητα μέσα από τα χρώματα, τις γραμματοσειρές και τις εικόνες που περιέχει επιτρέποντας έτσι στο κοινό να ταυτιστεί με αυτό το εμπορικό σήμα.
Θέλεις να έχεις ένα λογότυπο το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στην εταιρεία σου και ταυτόχρονα θα σου δώσει την αναγνωρισιμότητα που θέλεις;
Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επικοινωνήσεις μαζί μας!